Return to site

Når markedsføring får en ekstra dimensjon

Dette er en fortelling om når markedsføring fungerer - og betyr så uendelig mye.

 

· Markedsføring,Blogg

Det norske oljeservice-selskapet Aibel la i vår ned avdelingen sin på Stjørdal. De 40 ansatte kom da til Adresseavisen og ba om råd til hvilken markedsføring som kunne bidra til at alle de flinke folkene kunne tilby sin kompetanse til andre arbeidsgivere.

Adresseavisens selgere jobbet deretter sammen med oss i Adresseavisen Brand Studio, om hva som kunne være den beste markedsføringsløsningen. Og vi mente at en kombinasjon av tradisjonell markedsføring og innholdsmarkedsføring, var den beste løsningen for denne kunden. Menneske- og historiedrevet kommunikasjon er noe av det mest spennende med moderne markedsføring, synes jo vi!

En slik offensiv jobbsøknad kunne oppnå en viral ekstra-effekt, siden artikkelen og bildene vi tok skulle være så bra at mange ville dele historien sosialt. Saken «En slik jobbsøknad har du garantert aldri sett før!», ble resultatet.

Innholdssaken ble profilert både via vanlige bannerannonser, men også via våre kanaler for innholdsmarkedsføring. Dessuten bidro Aibel-gjengen selv med spredning av saken sosialt, og vi fikk bred omtale hos lokalavis, TV2 og NRK. Markedsføringen løftet seg altså til et nytt nivå, i kraft av historien om de offensive medarbeiderne.

LES OGSÅ: Her er noen av kundene vi har jobbet med

Og virket det?

- Av de 40 medarbeiderne så har ca halvparten fått seg ny jobb  eller er i dialog om ny jobb, forteller Trond  Norum, som representerer de tidligere Aibel-ansatte. Han sier at åtte av de 20 fikk jobbmulighet som en direkte konsekvens av markedsføringen i Adresseavisens kanaler.

- Kampanjen var en suksess på alle måter, mener Norum.

Nå er denne kampanjen litt spesiell. Ikke handler den om å selge en spesiell vare, og ikke handler den om å bygge kjennskap til en bedrift. Den forteller både om hvor mye det betyr for folk å ha en spennende jobb, men for oss handler dette også om hvor viktig historien om mennesker er for å nå frem i den digitale innholdsjungelen. Vi tror at gode historier om bedrifter, eller spennende fortellinger om menneskene i bedriften, fungerer godt for å tiltrekke seg kunder eller for å bygge kjennskap. Mennesker vil lese om andre mennesker. Vi har også andre gode eksempler på hvordan dette fungerer for organisasjoner og bedrifter, så denne type kampanjer er absolutt noe vi vil fortsette å utvikle.

Vi du vite mer? Ta kontakt med oss på 07200 eller partnerinnhold@adresseavisen.no

Om innholdsmarkedsføring:

Innholdsmarkedsføring, eller content marketing, er på mange måter blitt mote-ord.  Men essensen i det er at innhold er viktig å vurdere for alle som er opptatt av markedsføring. Spesielt i digitale kanaler er godt innhold viktig for å tiltrekke seg nye kunder, eller for å bygge opp eksisterende merkevare. I samarbeid med annonsører utvikler Adresseavisen Brand Studio innhold av høy kvalitet, som publiseres på Adresseavisens plattformer. Vi kan også bidra med produksjoner for kunders egne nettsider og sosiale  kanaler, om det er ønskelig.

LES OGSÅ: Content marketing for trønderske bedrifter

All Posts
×

Almost done…

We just sent you an email. Please click the link in the email to confirm your subscription!

OKSubscriptions powered by Strikingly