Return to site

Advarsel: Innholdsmarkedsføring kan medføre sterk involvering av ansatte og være meget avhengighetsskapende

· Markedsføring,Innhold,Content Marketing

God innholdsmarkedsføring handler om å lage og publisere godt innhold i bedriftens mange ulike kanaler (slik som denne bloggen). Nettsider og epost er eksempler på dette, men sosiale medier blir stadig viktigere. Og blant de mange ulike sosiale kanalene, så er Facebook den største. Men det er ikke bare å legge ut hva som helst, og brukerne vil ha bedre og bedre kvalitet. Så hva med å la oss hjelpe deg og dine kolleger? Vi kan tilby kurs i hvordan du ideutvikler, produserer og distribuerer godt innhold for Facebook, og andre kanaler. Vi som holder kursene har mange års utdanning og erfaring som journalister og redaktører. Gjennom de siste årene har vi vært med på å bygge opp noen av landsdelens største nettsteder og deres sosiale kanaler. Vi deler gjerne av denne kunnskapen slik at din bedrift kan ta steget mot å bli et "mediehus".

En av fordelene med å jobbe med innhold, er at man kan oppnå god organisk vekst og spredning - før du begynner med betalt innhold eller ren annonsering. Organisk vekst og bedre rekkevidde er effektivt fordi du slipper å betale for mer annonsering enn du må, men samtidig kan det bidra til å utvikle organisasjonen din i en positiv retning. Ja, godt innhold kan også gi deg god uttelling i ulike søkemotorer, med treff høyt på søkesidene. Men det er mer: Å få medarbeidere og ledelse med i en felles og langsiktig jobbing med jevnlig innholdspublisering, vil føre til større involvering og sterkere team-følelse innad i bedriften, tror vi. Jo flere stemmer man har inn i dette arbeidet, jo mer øker sjansen for at man forstår hva kundene ønsker. Tenk kunde-sentrisk, ikke bedrifts-sentrisk!

Vi har et kursopplegg som er tilpasset vanlige bedrifters daglig behov for jobbing i sosiale medier. Ja, hos oss får du også innføring i tekniske løsninger og annonsering på Facebook, men hovedtyngden i vårt tilbud ligger på hvordan vi selv lager, vinkler og publiserer godt innhold. Både produksjon av eget lokalt innhold og utnyttelse av eksternt innhold er blant temaene, sammen med hvordan man benytter analyseverktøy spesifikt for å skape stadig bedre innhold.

Kunder er også lesere og seere. Folk flest bruker mye tid på å konsumere innhold, ofte av forskjellig kvalitet. Dersom man som bedrift klarer å integrere jobbing med godt innhold i det daglige arbeidet, så øker det sjansen for å bli funnet i den uendelige jungelen av innhold, samtidig som det gjør noe med medarbeiderne. På denne måten tror vi at det er mulig å etablere en moderne og fremoverlent bedriftskultur, som står sterkere skikket til å takle den digitale utviklingen.

Mange synes at nett og sosiale medier er skummelt. Det skjønner vi, men derfor er det desto viktigere å lære flest mulig i bedriften hvordan man takler de ulike digitale utfordringene som kommer. Jobber man riktig med innholdsmarkedsføring, er det noe både ansatte og bedrift som sådan kommer til å bli avhengig av å jobbe med. Innholdsmarkedsføring er mer enn noe annet, en langsiktig strategi. Våre foredragsholdere har sittet sentralt i omstillingsprosesser i mediehus, og har stor kompetanse innen endring og digital utvikling, så vi kan hjelpe din bedrift på med godt og relevant innhold samtidig som vi gir råd til hvordan man implementerer nye måter å jobbe på.

Høres dette interessant ut? Når det gjelder kurs så kan vi tilby både pris pr. person, eller for hele bedrifter. Vi kan sette opp heldagskurs eller korte økter. Send oss gjerne en epost og be om tilbud på kurs eller rådgivning: partnerinnhold@adresseavisen.no

Atle Bersvendsen, innholdssjef og leder Adresseavisen Brand Studio

All Posts
×

Almost done…

We just sent you an email. Please click the link in the email to confirm your subscription!

OKSubscriptions powered by Strikingly